Home Archívum
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Keress a Facebookon

Bejelentkezés a fórumba



Hirdetés
Hirdetés

Székely Bertalan Á.M.K Általános Iskola Archivum I.

 

 

 

 

Hétvezér elnevezéssel értelmes, tartalmas, egészséges szórakozást biztosító és a képességeket is fejlesztő történelmi játszóteret szeretnénk az iskola udvarán megépíttetni. Ezért 2011 március 5.-én másfél órás vidám műsort és Jótékonysági Bált szervezünk. A belépők, a támogatójegyek, a tombola, a büfé teljes bevételét erre a célra fordítjuk. Kérjük – ha teheti – a belépő vagy támogató jegy megvásárlásával, vagy tombola tárgyak felajánlásával, akár az esemény „hírverésével” segítse célunk megvalósulását! Köszönettel a Székely Bertalan ÁMK közössége nevében Szeretettel meghívjuk önöket a 2011. március 5.-én rendezendő jótékonysági bálunkra.


 

Jegyigénylését a 06-28/503-580-as telefonszámon vagy a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. email címen adhatja le.

 

 

 Székely Bertalan Á.M.K. Általános Iskola Dokumentumai itt...

 

„…Feszült inakkal áll az Angyal,
Áll, vár és alig-alig győzi kivárni
A Harmadnap hajnallatát,…
És lendül a szárny,
És lebben a kő,
És elhangzik a mindenségben:
Békesség nektek, én vagyok.”
Sík Sándor


 


AZ ÉV PEDAGÓGUSA 2010

 

 

A Székely Bertalan ÁMK-ban hetedik alkalommal szeretnénk kiosztani a fenti díjat, azoknak, akik az előző tanévben a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtották a nevelő- oktató munka területén.
Bárki, magánember, szülő, gyerek, szervezet benyújthat ajánlást ebben a tanévben az óvodában vagy az iskolában dolgozó pedagógusra.
Pályázatot április 30.-ig lehet eljuttatni az intézmény vezetőjéhez írásban rövid indoklással. Közülük választja ki az igazgató az eddig díjazottakkal összhangban a legjobbakat. A „címen” kívül egy emlékgyűrűt, oklevelet és pénzjutalmat kapnak, melynek átadására 2010. június 04.-én, pedagógus nap alkalmából kerül sor.

Az eddig jutalmazottak:

2004. Ónagyné Horváth Emese tanítónő
2005. Lovászné Kozma Edit óvónő és Téglás Gábor tanár
2006. Somfai Andrásné logopédus és Simonné Horváth Anikó tanítónő
2007 Mácsainé Verók Irén tanárnő és Verók Ildikó tanárnő
2008. Horváthné Nemecsek Éva óvónő és Kovács Zsuzsanna tanítónő
2009. Szőkéné Botár Mónika óvónő és Benárd Katalin fejlesztő pedag.

Várjuk ajánlásaikat!

                                               Köszönettel: Ágotai Ferenc


Tisztelt Szülők! 

2010. április 22- 23-án 8.00-17.00 között írathatják be az első osztályba a gyermekeiket a 2010/2011-es tanévre.

A beíratás helye: Székely Bertalan ÁMK Általános
Iskola
2111 Szada,Dózsa Gy.u. 63.
Tel: 28/503-580
Iskolatitkárság


A beíratáshoz kérjük hozza magával:

  • a szülő és gyermek lakcímkártyáját,
  • a gyermek születési anyakönyvi kivonatát,
  • az óvoda szakvéleményét,
  • illetőleg, ha a gyermek nem járt óvodába, akkor a nevelési tanácsadó véleményét,
  • diákigazolványhoz fényképet és 550 Ft-ot
  • az iskola jelvényére 500 Ft-ot
     

Amennyiben a gyermeke után rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult, az erről szóló határozat másolatát is kérjük benyújtani.

Ha a gyermeküket nem a Szada Önkormányzata által fenntartott iskolába szeretnék beíratni, akkor ezt szintén jelezzék a beiratkozásnál. Ha a gyermek felvételt nyert, egy másik iskolába akkor, az erről szóló határozatot (befogadó nyilatkozatot) juttassák el intézményünkbe.
 

Kérjük a Tisztelt Szülőket, hogy a beíratás rendjét a gyermekek érdekében szíveskedjenek betartani!

Szada, 2010. április 1.

                                                                                       Ágotai Ferenc igazgató


 

Kedves "Nagycsoportos" Szülők!

Biztosan többször gondoltak már rá, hogy nagycsoportos korú gyermeküknek esetleg ez az utolsó ovis éve. Szeptembertől már várhatja Őt az ISKOLA. Fontos döntések előtt állnak. Menjen- e már most iskolába, vagy jobb lenne, ha még maradna egy évet?  Szadára jöjjön, vagy inkább Gödöllőre, Veresre vigyék? Melyik tanítónő tudna igazán csodát művelni?

         A legjobb döntés meghozatalához (bármi legyen is az) kívánunk segítséget nyújtani. Ezért szeretettel meghívjuk

NYÍLT NAPUNKRA

melyet iskolánkban

2010. március 31-én, szerdán tartunk

8 órától.

Program

·        8.00     Tájékoztató a 2010/11-es tanévről, az induló osztályokról, az iskoláról

·        8.45     Bemutató óra, tanít: Almási Bernadett

·        9.35     Bemutató óra, tanít: Pollákné Tóth Judit

·        10.30    Kérdések, beszélgetés

 

 

 

 

 

Az induló osztályok:           1.A osztály: tanító:           Pollákné Tóth Judit

                                                 Napközis nevelő:          Somogyi Katalin

                                               1.B osztály: tanító:          Almási Bernadett

                                      Napközis nevelő:         Simonné Horváth Anikó    

A leendő elsősöknek ebben az időben (8.00 – 11.00) a napközis nevelők tartanak játékos foglalkozást az iskolában.

 

 

NYÍLT NAP az iskolánkban 2010. március 31-én, szerdán 8 órától.
Részletek itt:


SZÉKELY BERTALAN ÁMK
ÁLTALÁNOS ISKOLA
NOVEMBER


A hónapot szokásos módon fogadóórával kezdtük, melyen szokásos módon igen minimális volt az érdeklődő szülő (s természetesen főleg azok, akikkel nincs gond).
Az őszi szünet után folytatódtak a diákoknak kiírt sportversenyek. A lábtengó és tollasbajnokság után most streetball bajnokságot hirdettünk 1-8. osztályosoknak. A mérkőzések most is reggel (7.25-7.45) ill. a reggelizős nagyszünetben ( 8.25-8.45) kerültek megrendezésre. 15 db 4 fős csapat jelentkezett. Évfolyamonként hirdettünk a végén nyertest. Okleveleket, sportcsokit, kosárlabdát kaptak a legjobbak. A felsősöknek meghirdetett tanulmányi verseny 2. fordulója is megrendezésre került. Előtte egy szülő, Unyi Tamás tartott előadást nagy sikerrel a csillagászatról.
Azok számára is akadt program, akik a sportban vagy a tanulásban nem a legjobbak. Nekik (is) rendezte meg a Diák Önkormányzat Ki Miben Tudós című  megmérettetését harmadik alkalommal. A jelentkezők száma alapján közel 60 „műsorszámot” kellett beosztani, így két délután lehetett csak megszervezni. Az első nap azok szerepeltek, akik technikai (projector, magnó, vetítő, video) eszközöket is használtak. Mindkét napon komoly volt az érdeklődök (gyerekek, szülők) száma is. Sok érdekes előadást hallhatunk.
Két Bábelőadáson vehettek rész az érdeklődők a Faluház szervezésében, illetve  a Thália színházas bérletesek az első előadásra látogattak el Budapestre, valamint diákjaink részt vettek Gödöllőn a Zenélő muzsika programon, valamint közös mozi látogatáson.
Az egyesületi kosarasok – az András- napi tornára való tekintettel – újra festették a tornatermi kosárpálya vonalait, melynek az iskolai, 1-8. osztályos kosárcsoportok is nagyon örültek. Illés András és „csapata” jóvoltából a kis focipályánk köré kerítés is épült így a lejtőn elgurult labdák után nem kell rendszeresen futkározni.
A harmadik évfolyam a Parlamentbe látogatott.
27-én, pénteken tanítási szünet volt. (Az ügyeletet igénylők két pedagógus vezetésével budapesti, idegenvezetéssel egybekötött, kiránduláson vehettek részt). Aznap a tanároknak 8.00-tól este fél hétig Pedagógiai Tanácskozás zajlott, melyet immár hatodik alkalommal rendeztünk meg, úgy vélem – ismét – eredményesen. Záró napirendi pontként szokás szerint polgármester úr, jegyző úr és néhány ráérő képviselő volt a vendégünk.  Ugyanezen a napon az erdőkertesi Neumann János Általános iskola szervezésében matematika versenyen vett részt öt csapatunk (mindegyik öt-öt fővel 3.. 4., 5., 6. és 8. évfolyamról). Gödöllőról, Vácról, Veresről, Kerepesről, Csömörről stb. érkeztek csapatok. Az erős mezőnyben két második helyezést sikerült elérni, a 6-os és a 8. osztályos csoportnak.
30-án szintén immár hagyományosan Pályaválasztási szülői értekezletet szerveztünk ( ill. szervezett Verébné Kovács Rozália igazgatóhelyettes) a nyolcdikos gyerekek és szüleik számára a „döntés” megkönnyítése érdekében. Meghívásunkat nyolc iskola ( Fót /2/, Pécel, Kistarcsa, Vác, Aszód, Újpest, Gödöllő) fogadta el, s képviseltette személyesen az intézményt. Bemutatták iskolájukat, szóróanyagot hoztak, válaszoltak a kérdésaekre. Két iskolából – nagy örömünkre – régi tanítványaink is eljöttek.
Ágotai Ferenc


 

Érdemes volt?
VI. Pedagógiai Tanácskozás
2009. november 27.
8.00 – 18.00


Hatodik alkalommal volt tanítási szünet az iskolában, hogy a pedagógusok meg tudják vitatni az általuk ( vagy az igazgató által) fontosnak gondolt helyi, regionális, országos szakmainak gondolt gondokat, problémákat.
A megnyitó, a napirend  meghallgatása után videóról két bemutató órát láthattunk.
Mindkettő arról szólt, hogy hogyan lehet felhasználni a drámapedagógia módszereit bármely évfolyamon, bármely tantárgy és téma kapcsán. Kovács Zsuzsa tanítónő az 1. b osztályban egy matematika órán keresztül mutatta be a módszer lehetőségeit. Asztalos Anikó tanárnő az 5. b-ben egy irodalmi olvasmány feldolgozásán szemléltette a módszerben rejló sokszínűségeket. A látottakat megbeszélés követte. Az értékelésen túl megállapításra került, hogy a módszer remek, de folyamatosan, minden órán, minden anyaggal kapcsolatban, minden osztályban, mindegyik pedagógus által nem alkalmazható.
A tehetséggondozás témakörével folytattuk. Manapság „fentről” a felzárkóztatás, a korrepetálás minden mást kizáró erőltetése folyik. Mi, úgy gondoljuk legalább ilyen fontos a tehetség ápolása, gondozása. Mi is a tehetség? Az átlagosnál jobban megmutatkozó odafigyelés, érzék az élet valamely területén. Ennek a mindenkiben meglévő valamilyen tehetségnek a megtalálását és kibontakoztatását többféleképpen segítjük elő, hiszen a tanmenetek szorításában zajló tanórák erre kevés alkalmat adnak. Délutánonként tanulóink 10-12 féle szakkörben fedezhetik fel tehetségüket (rejtvényfejtő, sakk, kísérleti kémia, történelem, ének, tánc, origami, kézműves, informatika, angol stb.). Az eddigi alsós négy fordulós, 4 tantárgyat érintő tanulmányi verseny mellett ebben az évben elindult felső tagozaton is egy négyfordulós verseny. Erre 23 három fős csapat jelentkezett. Az első két forduló már lezajlott különféle feladatokkal. Előzetesen gyűjtéseket is kellett szervezni bizonyos témakörökben, illetve tablókat készíteni. A versenyek előtt „bemelegítésként” egy – egy érdekes előadást hallgathattak meg a jelenlévők. Egy csillagász szülőét, és egy kutatóét, aki az Antarktiszon tett útjairól számolt be. A tehetségek felfedezését (is) szolgálja az egyre népszerűbb Ki Miben Tudós? program, melyre kötetlen témákban jelentkezhetnek a tudós jelöltek. Ebben az évben (és már tavaly is)  annyian jelentkeztek, hogy két délutánra kellett a kiselőadásokat elosztani. Az első nap azok szerepeltek, akik valamilyen technikai segítséget is felhasználtak (videót, projektort, cd lejátszót stb. Mindkét nap pártatlan zsüri értékelte az előadókat. Egy és öt között pontozhattak, ez az elnyert tallérok számát jelentette. A jelenlévő közönség pedig titkos szavazataival 3-3 díjat „osztott ki”. Jutalmat (és kis vendéglátást) mindenki kapott. Gyermekeink ezen kívül számos területi és országos versenyen vesznek részt. Éppen a tanávskozás napján 5 csapatot indítottunk az erdőkertesi Neumann János Általános Iskola által szervezett megyei matematika versenyen. Napközben kaptuk a hírt, hogy a 6. ill. a 8. osztályos csapatunk is második helyezést ért el az erős mezőnyben. Az is szép eredmény, hogy a „legrosszabb” helyezésünk a 6. hely volt.
Persze nemcsak tudásból él az ember fia, főleg a gyermek. Egytől nyolcadikos osztályig kosarazhatnak a gyerekek. Hetente egyszer íjászkodhatnak. A Szada SE jóvoltából focizhatnak, küzdősportot űzhetnek, asztaliteniszezhetnek, vagy rész vehetnek a Baranta csoport edzésein. Az iskola viszonylag kis tanulólétszáma ellenére minden sportágban és korosztályban, ahol van esély a tisztes helytállásra, indulunk a megyei Diáksportolimpián (kosár, foci, asztalitenisz, futás.). Tollas, lábtengo és streetball sportágakban iskolai háziversenyt hirdettünk és szerveztünk, melyet reggelenként 7.00-7.45, ill. 8.15-8.45 között bonyolítottunk.
Egy – negyedik évfolyamosok   hetente egy-egy órát órakeretben néptánc oktatáson vesznek részt. Alkalmanként benevezünk  nívós levelezős versenyekre, vagy pályázatokra.
A veresi zeneiskolával való régi kapcsolatunk révén pedig érdeklődő tanulóink helyben szolfézsra járhatnak, zongorázni, furulyázni, hegedülni tanulhatnak.
Második éve működik egy csoport (az egyik nyolcadik), ahová „önként” jelentkezhettek azok a tanulók, akiknek felajánlottuk ezt a lehetőséget. Itt mindenki vállalta a többlet óraszámot (matematika, heti öt angol) a magasabb követelményeket, s azt a veszélyt, hogy itt nehezebb a jó jegyet kiharcolni, de tudják, hogy annak hosszú távon tartós értéke van, még ha a továbbtanulásnál egy-egy négyes is számíthat. Megállapíthattuk, hogy ez a „válogatás” a másik nyolcadiknak is jót tett. Az eddig esetleg háttérbe szorult diákok „kiteljesedhettek”, a kisebb létszám miatt minden tanulóra több idő, energia, idő jut. Jelentősen csökkentek a fegyelmezési gondok, „nincs idejük rá”, a másik csoporttal pedig időnként szárnyalni is lehet. A jó tapasztalatokon felbuzdulva úgy döntöttünk, hogy ezentúl minden évfolyamon (ahol erre alkalmas az „összetétel) már hatodik után felajánljuk a szülőknek, gyerekeknek ezt a lehetőséget, és ahol erre igény van, ott meg is szervezzük. Terveink szerint ez a mostani 6. 5. és 3. évfolyamot érinthetné.
Ezután a gyermekvédelmi munka lényegéről, „újdonságairól” kaphattunk hasznos és fontos információkat.
Tudjuk, hogy gyermekeink nemcsak szüleiknek és nekünk, az iskolának fontosak, nagyon figyel rájuk az új szellemi és a pénzvilág is. Igyekeznek megszerezni gyerekeink  (és szüleik) pénzét, idejét, energiáit, szellemüket és nem utolsósorban lelküket is. Figyelnünk kell rájuk, meg kell próbálnunk lépést tartani velük. Ezért két kolléga előpzetesen felkészülve bemutatta nekünk a legújabb számítógépes, internetes játékokat, és a Harry Potter-féle szenny után az új „őrületet”, a twighleterek”, az Alkonyat című könyv, könyvek világát. Beszélgettünk ezek káros, bódító, megszédítő hatásairól, a gyermekekre gyakorolt hatásáról, s arról mit kell, kellene nekünk tenni veszélyes mellék- és utóhatásaik ellen.
Az ebédszünet után a visszaállított etika oktatás bevezetésének tapasztalatairól beszélgettünk. A kibontakozott vita során kiderült, hogy bizony nem is olyan egyszerű a helyzet. Ki milyen etikát követ, ki milyen erkölcsöt akar közvetíteni. Hogyan lehet szembeszállni a világ, a médiák által sugallt értékrenddel. Egy biztos, világosan kell látnunk, mi, a tantestület, milyen értékrendet követünk, képviselünk. Mi az az értékrend, erkölcs, mely mellé mindannyian odaállhatunk, esetleg világnézeti, vagy vallási, felekezeti különbségek ellenére is.
Igazi falu lévén terjengenek a hírek mindenféléről. Például arról, hogy rossz a felső tagozat, legkésőbb hatodik után el kell vinni innen a jobb gyerekeket, hogy túl sok a politika, hogy „fideszes” az iskola stb. Tény. Hogy visznek el 4. és 6. osztály után gyerekeket. Tény, hogy a mostani hetedik évfolyam 15 főre apadt. Próbáltunk ezeknek a kérdéseknek utána járni. 10-12 olyan szülőt kerestünk meg, akik elvitték gyermekeiket, s feltehetően nem a gyermek kíváló tehetsége miatt. Közülük hatan vállalkoztak arra, hogy szóban vagy írásban indokolják döntésüket. Egy szülő két oldalas levélben mondott köszönetet az iskolának azért, amit idáig két gyermekéért tettünk, kisebbik fiát saját kérésére vitte el, aki úgy gondolta, hogy nem kifejezetten példás magaviseletű bátyja viselt dolgai nem vetnek rá sem jó fényt. Egy, a felső tagozat gyengeségét hozta fel okként, egy a szigorú osztályzást és az angol nyelv oktatásának gyengeségét. Ketten említették, hogy szerintük valóban túl sok a napi politizálás az iskolában. A furcsa csak az volt, hogy egyikőjük szó szerint azt írta, hogy elvitték gyermeküket, hogy „VILÁGNÉZETÜNKHÖZ KÖZELEBB ÁLLÓ ISKOLÁBA VIGYÜK.” Ez – értelmezésem szerint azt jelenti, hogy ez a szülő nem a világnézeti semlegességet hiányolta, hanem azt, hogy a közvetített értékrend más, mint az övé. A „MIÉNK” egyébként nem kapcsolódik egyetlen politikai pártéhoz sem. Bár nem mértem fel, de tudomásom szerint tantestületünkbőlsenki sem tagja semmilyen politikai pártnak sem. Viszont büszkék vagyunk magyarságunkra, keresztény-keresztyén értékrendet követünk, mely nem feltétlen  kötődik vallási felekezetekhez. Viszont az is tény, hogy közülünk valóban sokan – különböző felekezetekhez tartozó – hitüket valló és gyakorló emberek, mely hitüket bizonyos helyzetekben természetesen nem tagadhatják meg.
Egyébként pedig nagyon jó a felső tagozat – is -. Aki nem hiszi, járjon utána! Szívesen látjuk bármikor, bármelyik felsős órán. Bár a nyílt napon se szoktunk túl sok felsős érdeklődő szülőt látni. Ezért is tiszteletre méltó az az „óvodás-szülő”, aki különböző iskolai rendezvényeken – mint például ezen a tanácskozáson is megjelent, s az a nemes szándék vezeti, hogy személyesen győződjön meg a kósza hírek valódiságáról, s így döntse el, hogy szeretné e hozzánk íratni majd gyermekét. Ennek a témának egyébként rész vevője volt Vécsey László polgármester úr, és két szülő is.
A természettudományos oktatás óraszámának és színvonalának eséséről szólt a következő téma, s hogy ez az üzleti életben, az elhelyezkedésben, a gazdasági életben is milyen veszélyekkel jár.
Nagy várakozás előzte meg a 15.30-ra tervezett napirendet, melynek Az  iskola jövője címet adtuk. Ígéretet és engedélyt kaptunk az Oktatási Minisztérium Közoktatási Főosztályának vezetőjétől, hogy munkatásuk, dr Csonka Csabáné rész vesz ezen az eseményen, s válaszol kérdéseinkre, segít feloldani gondjainkat. Kérdéseinket előre kérte. Elküldtem. Talán ez volt a hiba. A kérdések sok területet érintettek, onnan kezdve, hogy a szakmai irányítás milyen változtatásokat tervez még, hogyan igyekszik támogatni a minőségi szakmai munkát, egészen odáig, hogy lehetett e nyomon követni az elmúlt években a roma felzárkóztatásra és kérdésre fordított hatalmas összegek útját,és fel lehet e mérni eredményét. Sajnos a tanácskozás előtt két nappal dr Csonka Csabáné e-mailben jelezte, hogy megbetegedése miatt nem tud mégsem eljönni. Válaszomban gyors gyógyulást és jó egészséget kívántam Neki, illetve kértem, hogy tud e valakit ajánlani maga helyett. Kértem azt is, hogy később – felgyógyulása után – esetleg írásban kaphatunk e választ kérdéseinkre. Valószínűleg betegsége sajnos elhúzódhatott, mert levelemre azóta sem kaptam választ.
Meghívásunkat, melyet a környék 4-5 iskolájában küldtünk ki, végül csak az erdőkertesi Neumann János Általános Iskola új igazgatója, Kiss László, és helyettese fogadta el. Bemutatta iskoláját, elképzeléseit. Jó hangulatú beszélgetés bontakozott ki, mely –úgy tűnik – hasznos és mint szokták volt mondani gyümölcsöző kapcsolatok kibontakozásánakj kezdete lehet.
Utolsó napirendi pontként a Polgármesteri Hivatal és a Képviselő testület volt a vendég. Eljött polgármester úr, Jámbor Lajos jegyző úr, Bajkai Andrásné és Pálmai Edit képviselő asszony (s már reggeltől jelen volt Verébné Kovács Rozália képviselő asszony). Beszámoltam nekik a nap eseményeiről. Tájékoztatást kaptunk a várható költségvetés keretszámairól. A hallottak természetesen elkeserítőek voltak, de természetesen nagyon senki sem lepődött meg. Arról is tájékoztatást kaptunk, hogy ennek ellenére a testület – erőn felül is – igyekszik továbbra is mindent megtenni a nevelő – oktató munka színvonalának megőrzése érdekében. Ez persze közös feladatunk, de úgy tűnik ebben a nehéz küzdelemben megfelelő partnerek támogatják egymást. A maradék időben kötetlen beszélgetés folyt több témában, melynek során szóba került az ÁMK parkoló ügye is. Nyilván néhány érintett szülőnek nem tetszik ez a megoldás, kényelmetlen és nehézkes, de az ÁMK teljes dolgozói köre (69 fő) egyetért, valamint a szülők nagy része is tudomásul vette, hogy jelen helyzetben ez a legjobb és a gyerekek biztonságát leginkább figyelembe vevő megoldás. Így talán most érvényre juttatható a demokrácia (a többség akarata), még ha sokszor éretlenek is vagyunk hozzá.
Az eseményről – helyszíni tudosítás alapján – hírt adott a Szilas TV is.
A tanácskozás után a jelenlévők körében elégedettségi kérdőív került kiosztásra. A visszajuttatott (aláírást nem igénylő) lapok értékelése, feldolgozása után elmondható, hogy ismét érdemes volt ezt a napot  megtartani. A tantestület döntő többsége - egy-két apróbb változtatástól eltekintve – ebben egyetértett.

Ágotai Ferenc

 

 

Hirdetés
Hirdetés
  • Photo Title 1
  • Photo Title 2
  • Photo Title 3
  • Photo Title 4
  • Photo Title 5